Оновлено
2021-01-25
15:01

Новини та оголошення

 Архів новин


2020-09-08 11:25:00
Нові спеціалізації на кафедрі будівництва! 

  Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича та Державне агентство автомобільних доріг України 31 серпня 2020 року підписали Меморандум про започаткування підготовки фахівців у дорожній галузі, у яких, наразі, є суттєвий дефіцит на ринку праці.

  За словами Голови Укравтодору Олександра Кубракова «Велике будівництво — це системний проєкт, який розпочинає масштабне відродження інфраструктурної сфери в України. Однак самого лише бажання та грошей замало — ми маємо вкладати у людей, формувати нову еліту будівельних спеціалістів. У Меморандумі додатковий акцент ставиться на практичній частині навчання, а також планується проводити спільні наукові дослідження».

  Ректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Роман Петришин запевняє, що університет, як центр вищої освіти і науки Буковини та регіону, готовий в рамках взаємовигідного співробітництва з Укравтодором долучитися до підготовки на факультеті архітектури, будівництва та декоративно-прикладного мистецтва висококваліфікованих фахівців у сфері дорожнього будівництва за такими спеціалізаціями:

  1. Проектно вишукувальні роботи - тут суттєвий дефіцит проектувальників. На даний час ринок проектних робіт суттєво виріс і на сьогодні складає більше 2 млрд грн в рік. При цьому, відчувається суттєвий дефіцит на ринку праці проектувальників, оскільки через відсутність фінансування основні лідери в галузі розпустили проектні групи в 2013-2017 роках

  2. Інженери технічного нагляду. Підготовка фахових незалежних інженерів-консультантів необхідна для забезпечення технічного нагляду на об’єктах дорожнього будівництва. В Україні фактично відсутні кадрові резерви для формування вітчизняних компаній-інженерів технічного нагляду. Послуги з технагляду поки що надають виключно іноземні компанії.

  3. Аудит безпеки дорожнього руху. Необхідність підготовки фахівців за такою освітньою програмою диктується тим, що структурні та інституційні зміни в системі організації безпеки дорожнього руху поступово визначаються основним відповідальним суб’єктом за безпеку саме балансоутримувача дорожньої мережі. З 2020 року аудит безпеки дорожнього руху є обов’язковим при капітальному ремонті та реконструкції автомобільних доріг загального користування міжнародного значення, з поступовим розширенням на інші типи доріг. Станом на початок 2020 року в Україні було близько 20-40 сертифікованих інженерів з безпеки дорожнього руху, таким чином є суттєвий дефіцит відповідних фахівців.

  4. Транспортне моделювання та організація діяльності балансоутримувача автомобільних доріг (державна служба). Після реформи децентралізації на баланси ОДА передано дороги місцевого значення, однак як вказують результати виконання плану із відновлення місцевих доріг, в останніх є суттєвий брак компетенції та достатньої кількості кваліфікованих кадрів.

  Особливої уваги заслуговує проблема фактичної відсутності спеціалістів із транспортного моделювання, та розробки транспортних моделей, як для міст так і на рівні держави.

  Для реалізації цих завдань у навчальному процесі будуть запрошені висококваліфіковані фахівці, які мають досвід запровадження передових методів і технологій виробництва у дорожній галузі.

  Буде створена та відповідно наповнена необхідним обладнанням лабораторія контролю якості (відповідності стандартам) побудови доріг у нашому регіоні.


  Ознайомитись з текстом Меморандуму можна за посиланням.

  Назад
Ваші зауваження, запитання та пропозиції:webmasterђE©V@«ймяchnu.edu.ua
 © 1999-2016 Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Програмування: Крамар А.В.